Friday, October 2, 2009

Steampunk taske (Purse)

Denne taske er mit eget design. Jeg tog en taske, jeg havde liggende og målte en ca. størrelse. Jeg købte et stykke stivende stof med styg på-lim på den ene siden, specielt lavet til at putte ind i tasker. Jeg klippede et stykke i den ønskede størrelse og et stykke stof i samme størrelse, samt et stykke, der var dobbelt så langt.
Jeg satte de to stykker blå stof sammen, mens jeg rynkede det ene, syede sammen, vendte retsiden ud, puttede det stivende stof i og syede hele vejen rundt i kanten. Så foldede jeg stykket og syede kanterne sammen i hånden, for min symaskin kunne ikke klare så mange lag.
Så syede jeg bånd bagpå for at kunne sætte den på et bælte. Bæltet er fra genbrug.
Til sidst satte jeg det sjove spænde på, som jeg fandt i en skuffe og pyntede med tandhjul. Voilá.

This purse is my own design. I took a bag I had to measure for size. I had bought some stiff fabric with iron on-glue on one side, made especially for putting in purses. I cut out a piece in the size I wanted and a piece of blue fabric in the same size adn then I cut a piece of blue fabric tice the length of the first.
I put the two pieces together and wrinkled the long one, sewed them together, turned the right side out, put in the stiff fabric and sewed all the way around the edge. I then folded the piece and sewed them together by hand, because my sewing machine can't handle that many layers.
The I sewed on some ribbon to be able to hang it in a belt. The belt is from a 2nd hand shop.
Finally I put on the fun bucle that I found in a drawer and decorated with cogs. Voilá!


No comments: