Friday, July 10, 2009

Skafferkostume ("Skaffer" Costume)

Her er så mit kostume til Ripens "Pagten 3: Den sidste bastion". Jeg spillede en såkaldt "skaffer", en plan-pirat under en forbandelse.
Vesten er lavet efter et mønster, som jeg har tegnet af fra en "tjenervest", jeg havde. Den eneste ændring, jeg har lavet, er at jeg har syet trensebånd i lukningen på begge sider, og så snøret den i stedet for at knappe den. Trensebånd er en fantastisk ting til alle, der hader at sy knap- og snørehuller.
Derudover består kostumet af to rundskårne nederdele af forskellig længde og en hvid skjorte med "pufærmer, alle tre ting lavet i lagenlærred. Bogstavet på lommen er et stryg-på mærke, så god er jeg ikke til at brodere.
Kysen er købt på Horsens Middelalderfestival.

Der hører også en fin frakke til, men den har jeg ingen billeder af. Endnu. Den kommer nok op på et tidspunkt.

This is my own costume to "Pagten 3". I played a plane-travelling cursed pirat, a so-called "Skaffer". The bustle I made with a pattern that I drawed from a waistcoat that I had. Instead of buttons I sewed on ribbon with "loops" on wich I then put ribbon through and closed it like that. Other than that the costume is made from two circle round skirts of different lenghts and a white shirt with pooffy sleeves, alle three things made from thin cotton. The letter on the pocket is an iron-on, I didn't make that.
The hat I bought.

I also made a fancy coat for it, but I don't have any pictures af that yet. I will get there.



No comments: